Kampania Nie przydzwoń za kierownicą: telefon zabija koncentrację
TM/ przykładowa ilustracja
Prawie co czwarty wypadek jest skutkiem korzystania z telefonu za kierownicą. Kampania Nie przydzwoń za kierownicą ma uświadomić kierowcom ryzyko rozmów i pisania wiadomości podczas jazdy oraz zachęcić do zmiany nawyków.
REKLAMA
Kampania Nie przydzwoń za kierownicą walczy z niebezpiecznym nawykiem
Rosnąca liczba zdarzeń drogowych spowodowanych używaniem telefonów komórkowych podczas jazdy zmusza do działań edukacyjnych. Według badań prawie 47% kierowców rozmawia przez telefon w czasie prowadzenia pojazdu, a 65% czyta i pisze wiadomości tekstowe. Takie zachowania znacząco obniżają koncentrację i aż czterokrotnie zwiększają ryzyko wypadku.
Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że samo zerknięcie na ekran telefonu zajmuje średnio 5 sekund. Przy prędkości 80 km/h kierowca w tym czasie pokonuje dystans równy długości boiska piłkarskiego, co może skończyć się tragicznie.
„Nie [przy]dzwoń za kierownicą” to projekt, którego celem jest uświadomienie kierowcom zagrożeń związanych z korzystaniem z telefonu podczas prowadzenia samochodu, a co za tym idzie minimalizacją tego zjawiska. - podkom. Ewa Kluczyńska
Jak zmniejszyć ryzyko
- Wyłącz lub wycisz telefon przed jazdą albo włącz tryb nie przeszkadzać.
- Jeśli musisz zadzwonić lub odpisać, zatrzymaj się bezpiecznie poza jezdnią.
- Skorzystaj z zestawów głośnomówiących i systemów obsługi głosowej, pamiętając jednak, że nadal odwracają uwagę.
- Planuj trasę i ustawienia nawigacji przed startem, unikając manipulacji urządzeniami podczas jazdy.
Kampania ma na celu zwiększenie świadomości i skłonienie kierowców do zmiany nawyków, by poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.
źródło informacji: KPP w Jaworze / policja.pl
PRZECZYTAJ JESZCZE









